dieta dla zdrowych nerek


Zdrowa dieta jest podstawą w profilaktyce zdrowych nerek. Zdrowe nerki są niezwykle istotne w prawidłowym funkcjonowaniu całego organizmu. Niezdrowa dieta z drugiej strony prowadzi do zaburzeń, np. powstawania kamieni nerkowych, a w konsekwencji do częściowego lub całkowitego uszkodzenia nerek.

Krok 1

Unikaj cukru w diecie. Wysokie spożycie cukru nie jest dobre dla nerek i może prowadzić do takich chorób jak cukrzyca https://pl.wikipedia.org/wiki/Dieta_Kwa%C5%9Bniewskiego. Możesz zredukować spożycie cukru, aby zadbać o nerki i nie tylko rezygnując np. z jedzenia ciast, ciastek, picia napojów gazowanych, alkoholowych i zawierających kofeinę.

Krok 2

Niski sód. Twoja dieta powinna opierać się na niskim spożyciu sodu, jeśli troszczysz się o swoje nerki. Wysokie spożycie sodu powoduje nadciśnienie oraz wzmaga zapotrzebowanie na potas, co dodatkowo obciąży nerki. Bardzo dużo sodu znajduje się w żywności przetworzonej, więc najlepiej jej unikać jak.

Krok 3

Potas. Zapotrzebowanie na potas dorosłej osoby wynosi 4,7 g dziennie. Potas znajduje się w bananach, suchej fasoli, orzechach, grochu, pomarańczach i ziemniakach. Zbyt duże dawki potasu spowodują, że nerki będą musiały ciężej pracować, by oddzielić potas od krwi.

Krok 4

Woda pediatrics.aappublications.org. Aby utrzymać nerki w dobrej kondycji pij 8 szklanek wody dziennie. Czasem niektórzy potrzebują więcej wody, gdyż są chorzy, przyjmują leki odwadniające lub spożywają pokarm bogaty w sód. Odpowiednie nawodnienie jest niezwykle ważne, aby nerki funkcjonowały prawidłowo. Woda zapobiega powstawaniu kamieni nerkowych i wypłukuje toksyny z organizmu.

Rate this post